Året som varit

Nu är de dags att komma på fötterna och lägga året som varit bakom mig. Det har varit en hel del tråkigheter, men en hel del roliga saker som hänt mig. Ska sammanfatta året snabbt. Vi börjar med de tråkiga..

För ett år sen separerade jag och min sambo. De tog otroligt hårt på mig. Jag kunde knappt berätta åt någon hur de låg till. Tog flera månader innan många i min närhet fick veta det. Ångesten hade fått så mycke ny energi att de blev för jobbigt för mig att handskas med båda. Känslan att ännu en gång stå utan ett hem var otroligt tufft. Bostadsbrist som är ett faktum, fick mina tankar att börja fundera på om de finns något kvar för mig här? Jag beslöt mig för att börja leta lägenheter i Piteå istället. 

Lyckades snabbt få mig en lägenhet. Då kom nästa svåra steg, skaffa mig ett jobb. Jag letade och letade efter ett nytt. När min dåvarande chef berättar att jag ska börja på en ny förskola och kommer få fast tjänst på 100%, var de både än lättnad och kändes otroligt tungt. Ska jag säga bort min lägenhet och stanna? 

Semestern kommer och jag njuter av att vara ledig. Hjälper min vänner att renovera deras hus, åker på massa watercross tävlinger. Livet börjar ljusna upp lite. Tack vara dem blev min sommar ljus. 
PDOL ställs i ordning  och jag slår ihop med en gammal vän. Vi hade de riktigt  roligt ute och mitt i allt kommer hon på att de behöver folk till hennes jobb. Första dagen när jag kommer tillbaka från min semester söker jag tjänsteledigt. Som slutar i en uppsägning 2,5 månad senare. 

Jag sadlade om till grovis. Hade fruktansvärt rolig månad med min vän efter vägen. När jobbet börja bli färdigt blev jag förflyttad till Markbygden, till vindkraftparken för att fortsätta som grovis där. En dag får jag ett samtal om att komma på arbetsinterjuv. Blev chockad för jag hade glömt bort att jag hade sökt den tjänsten. De sluta med att jag fick den. Idag jobbar jag som fritidsassistent på min gamla gymnasieskola. Ett jobb jag stortrivs med. 

Ut över detta har en lite mus hane flyttat till oss som heter Chico. Till katternas förtjusning på gott o lite ont. Haha!  Jag har blivit nästan vegetarian på heltid. Väljer de i första hand. Något min kropp mår riktigt bra över. Har anlitat en PT och känner att träningen har börja ta fart helt åt rätt håll. Tankar om att köpa hund och hus har börja ta fart. 
De nya året kommer med spänning. 

Kommentera här: