Att vara med i swimrun

Oj det var har det gått en vecka sedan vi var med i swimrun. Hur var det att vara med i detta lopp?

När man kommer till platsen där det ska hålls till och ser de andra deltagarna. Då börjar man undrar vad man har gett sig in på. Där står det män i våtdräkt med handpaddlar, med så lite flyt grej, simglasögon, ja allt man behöver för en swimran tävling. Och där kommer jag och H i tights, träningslinnen och skattar ihjäl oss när vi testar den snygga badmössan man måste ha när man simmar. Man börja ju undra vad vi gjorde där. 

Vi värmer upp ställer oss på startlinjen, skottet går,  så det bara rusa ner till det kalla vattnet. Och kallt var det, men inte lika kallt som jag trodde skulle vara så det var positivt. Första simturen var jobbig pulsen får upp, men vart trött, nedkyld om man tänkte herregud 12km kvar av det här. 

Vi kommer iland börja springa och det går ändå bra, vi springer hela tiden eller springer, vi jogga fram hela vägen vi ta oss runt. Vi simma tre sträckor till, sista sträckan att springa  är lång och rakt fram. Jag tycker det är så plågsamt att ha en sådan sträcka framför sig. 

Tillslut kommer vi till sista simningen tillbaks genom båthamnen. Kroppen är trött, det känns som man simmar och simmar men man tar sig knappt framåt. Men vi tog oss till slut i mål, ingen ingen super tid, 2h 11min. En tid vi ändå kan vara nöjd med. Det var verkligen en utmaning med tanke på att vi inte träna någonting för det här. Det var verkligen roligt och jag hoppas att kunna vara mednästa år också. 

(null)

Kommentera här: