Terränglöpning i siktet

(null) 

Nu har det inhandlat nya trailskor och en vätskerygga. Skorna blev Salomon Speedcross 5, riktigt sköna skor, har varit en dröm för fötterna från första löpsteget. Ryggan är en Camelbak Aurora 85oz, som sitter bra efter kroppen, har två bra fickor att sätta mobil, nycklar, bars mm. Även en med stretch för extrakläder.  

Två rundor har jag hunnit med skorna, där efter bestämde jag mig att detta ska bli min sommarutmaning. Jag ska bli en terränglöpare. Ingen supersnabb utan en typ av löpare jag själv är nöjd med. För det finns inge härligare än att springa i skogen och fara fram över stenar och rötter. 

Äntligen har jag lyckats övertala en att vara med i ett swimrun lopp med mig. Ingen av oss har någonsin testat på de. Men de ska bli sjukt roligt! Hoppas bara vi klarar av att simma. För det ska vist inte va så lätt med skor på(?) Fick även övertalat att vara med i Extas loppet (terränglöpning) som är 3 dagar innan. Där väljer vi 5km för att spara på kroppen till den stora utmaningen. 

Imorgon ska vi ta vår allra första löptur tillsammasn. Ska bli spännande att se om vi är på samma nivå.  

Kommentera här: